2013. június 24., hétfő

Saláta percek - Salad minutes

Egy újabb kipróbált és nagy nyári kedvenc recept következik. Igazi kánikula saláta - friss, nagyon egyszerű elkészíteni és nagyon finom. A fő alkotó elem a sárga dinnye és az uborka. Kicsit szokatlan párosítás az biztos, de higgyétek el, az eredmény szuper! Az eredeti receptet itt találtam, én ezen kicsit változtattam és most ezt mutatom meg. A saláta jellege hasonlít a Tabulé salátához, csak más hozzávalókból.

Another taste-proof  and favourite recipe of mine coming up now. The perfect salad for a hot summer day, very simple and very delicious. The main ingredients are honeydew melon and cucumber. I know, sounds a bit weird, but believe me the result is fantastic! I found the original recipe here, sorry it's in Hungarian. I edited this a little and here is my version. This salad is by the way quite similar to Tabbouleh salad but with different ingredients. See English translation at the bottom.


Hozzávalók: (4 személyre)
kb. 200-250gr kuszkusz (ennek elkészítését a dobozán kövessétek),1 kisebb uborka - kockázva, 1 fél sárga dinnye - kockákra vágva,1 csomag petrezselyem,1 nagy citrom leve, és lereszelt héja, kb. 1 evőkanál olíva olaj,só,bors.
Először elkészítettem a kuszkuszt,hogy addig is hűljön amíg a többi hozzávalót előkészítem. A saláta dresszing igen egyszerű: citromlé,citromhéj, só-bors, olíva olaj összekever és kész. Ezt ráöntöttem a kuszkuszra, majd hozzákevertem az egészhez az összes hozzávalót. És kész is :) Nem baj, ha a dinnye nem mézédes, mert a sali a citrom miatt amúgy is picit savanykás, szóval jól megy bele a kevésbé cukros dinnye is.

 Én még tettem bele egy mango konzervet is - de ezt ki lehet hagyni.

A kuszkusz nagyon jó kis találmány, nem kell főzni csak 2 percig a forralt vízben áztatni és kész is.
Sokszor használom köretként indiai vagy más kicsit szószosabb húsok mellé  is.


Remélem megjött a kedvetek hozzá és kipróbáljátok!




Ingredients (for 4 person)


200-250gr couscous (read instructions in the box), 1 smaller cucumber, half honeydew melon, parsley, 1 bigg lemon (juice and the lemon zest) 1 spoon olive oil, salt, pepper.



First I prepare the couscous, so it can cool down while I’m working on the other ingredients. Chop everything: cucumber, melon, parsley. Mix lemon juice, lemon zest salt, pepper and olive oil. When all is ready mix everything together and ready. Do not worry if your melon is not too sweet – since it’s a salad with lemon the whole taste is a bit sour so a less sweet lemon is fine as well.

Hope you try this recipe and you will love it as much I as I do!

2 megjegyzés:

  1. Ez biztosan nagyon finom, ki fogom próbálni. :) Egyébként is nagyon szeretem a kuszkuszt, úgyhogy pláne tetszik ez a recept. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem ízleni fog én biztosan megcsinálom még egyszer a héten :)

      Törlés